FAQ

FAQ

Odpowiedzi
na pytania

Jeśli masz pytania, które nie zostały uwzględnione w naszej sekcji FAQ, skontaktuj się z naszym zespołem obsługi klienta. Jesteśmy tutaj, aby udzielić Ci wsparcia i odpowiedzi na wszelkie pytania związane z naszymi usługami księgowymi.
Tak, przedsiębiorcy mogą nadal wystawiać faktury w formie papierowej, jednak od 1 lipca 2024 firmy prowadzące swoją działalność na terytorium Polski będą podlegać obowiązkowi przesyłania faktur sprzedaży do systemu KSeF (od 1 stycznia 2025 roku podatnicy będący zwolnieni z VAT podmiotowo lub przedmiotowo – KSeF będzie dla nich obowiązkowy). W związku z wprowadzeniem systemu KSeF warto proces prowadzenia księgowości w formie dokumentacji papierowej zmienić na księgowość online, najlepiej z biurem rachunkowym, które ma doświadczenie w prowadzeniu księgowości w formie elektronicznej i posiada już sprawdzone programy importujące dokumenty do systemu księgowego takie jak aplikacje do wystawiania faktur sprzedaży, które po zatwierdzeniu dokumentu można następnie wysłać do systemu KSeF, jednocześnie w tej samej aplikacji można przesłać do systemu księgowego dokumenty kosztowe do zaksięgowania przez biuro rachunkowe.
  • oszczędność twojego czasu – zamiast przesyłać dokumenty do biura rachunkowego lub przynosić osobiście możesz je dostarczyć elektronicznie za pomocą aplikacji na smartfonie lub przez przeglądarkę internetowa 24h na dobę, w formacie PDF
  • elektroniczne przekazywanie dokumentów przez klientów na bieżąco do biura rachunkowego, pozwala na szybkie wyliczenie płatności do Urzędu Skarbowego, ZUS, pensji pracowników.
  • bezpieczeństwo i wygoda w korzystaniu z aplikacji lub przez przeglądarkę internetową oraz stały dostęp do dokumentów księgowych 24/7dni w tygodniu.
  • szybka odpowiedź zwrotna od księgowego – elektroniczna wymiana dokumentów i korespondencji pozwala na szybki kontakt z klientem w razie wątpliwości w celu wyjaśnienia przesłanych dokumentów.
  • 100% bezpieczeństwa – dokumenty elektroniczne przechowywane są w chmurze, dzięki czemu są bezpieczne i dostępne w każdym momencie tylko dla danego użytkownika.
  • od 1 lipca 2024 roku przedsiębiorcy obligatoryjnie będą wystawiać faktury sprzedaży na bieżąco w systemie, co zmusi praktycznie wszystkich przedsiębiorców do elektronicznego wystawiania faktur sprzedaży i jednocześnie odbierania w systemie KSeF faktur kosztowych. Nałożone przez Ministerstwo Finansów nowe obowiązki wymuszą w praktyce na przedsiębiorcach wybór księgowości prowadzoną online (bez użycia dokumentów w formie papierowej)
Do rozpoczęcia księgowania w danym miesiącu potrzebujemy bieżących dokumentów, ostatniej deklaracji VAT oraz rejestry sprzedaży i zakupów. Staramy się aby przeniesienie odbyło się bezproblemowo i szybko. Kontaktujemy się z dotychczasowym biurem rachunkowym, w celu otrzymania pozostałych dokumentów za poprzednie okresy rozliczeniowe.

Przez przeglądarkę internetową klient loguje się do systemu wfirma przez indywidualny profil gdzie może wystawiać faktury sprzedaży zintegrowane z systemem KSeF a jednocześnie wysyłać faktury zakupu przez OCR wystawione poza KSeF lub inne dokumenty.

Tak, w cenie obsługi księgowo-kadrowej jest wygodny dostęp online dla klienta do wystawiana faktur zintegrowany z KSeF, ułatwienie w dostarczaniu faktur do biura rachunkowego za pomocą udostępnionego OCR w systemie, dostęp online do dokumentów księgowych, kadrowych, podatkowych, platformę do komunikacji z biurem rachunkowym, powiadomienia o wyliczeniu podatków składek ZUS z możliwością ich opłacenia i wiele innych pomocnych funkcji.

Tak w programie wfirma na swoim koncie klienta jest możliwość dostępu online do dokumentów księgowych, kadrowych, podatkowych.

To nasze biuro online wykonuje księgowania faktur kosztowych, wprowadzenia dokumentów, wysyłka deklaracji podatkowych, księgowanie wyciągów bankowych, weryfikacja dokumentów. Automatyzujemy wszystko co jest możliwe jednak klasycznie księgowy sprawdza i weryfikuje dokumenty do księgowania.
Różnica jest tylko jedna czyli dokumenty w postaci oryginalnej – papierowej przechowywane są miejscu wskazanym przez klienta (najczęściej jest to miejsce prowadzenia działalności). Biuro rachunkowe przechowuje tylko dokumenty w wersji skanów. Korzyść jest oczywista, klient ma zawsze wszystkie dokumenty dostępne, nie musi się kontaktować z biurem, żeby otrzymać skan danego dokumentu. Jeżeli chodzi o inne aspekty formalno-prawne, więcej różnic nie ma. Podobnie jak w przypadku zwykłego biura rachunkowego podpisywana jest umowa o świadczenie usług księgowych, przenosząca odpowiedzialność za te czynności na biuro. Możesz zawsze sprawdzić wyliczenie podatków do zapłaty, sprawdzić składki ZUS, uzyskać informacje o wynikach finansowych firmy.